4.1.08

Hippopotomonstrosesquippedaliofilie

Deze week wil ik het ongelooflijk graag met jullie hebben over hippopotomonstrosesquippedaliofobie. Van lange woorden ben ik namelijk niet vies, in tegenstelling tot hippopotomonstrosesquippedaliofoben. Jullie ook niet, toch?
Het bekendste langste woord is denk ik hottentottententententoonstelling. Erg benieuwd ben ik eigenlijk naar hoe een tent van zo'n hottentot eruit ziet en eigenlijk zit ik dus best wel te wachten op een tentoonstelling met tenten van hottentotten in alle soorten en maten. Hoeft niet groot te zijn; een hottentottententententoonstellinkje met slechts de meestgebruikte hottentottententjes vind ik al voldoende.
Nu lijkt het wel een lang woord, maar op wikipedialalalalalala zag ik een veel langere, namelijk hottentottensoldatenvrachtwagenreservewielventieldopjestentententoonstellingsterreinentoezichthoudersverenigingsgebouwenliftenonderhoudsmonteursgebruikershandleidingindexpaginanummertjes.
Om discriminerende redenen (het woord zou te lang zijn, maar hoe kan het daar nu toch iets aandoen? Het kan er toch niets aan doen dat het zo is opgeschreven of ingetypt..) is dit woord niet googlebaar en zie ik dat het woord niet op een blogregel past waardoor zomaar de helft wordt weggemoffeld.
Hippopotomonstrosesquippedaliofielen, ik roep u op om ten strijde te trekken tegen de digitale wering van de lange woorden die wij o zo lief hebben.
Verenigt u en trek met mij ten strijde!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wel een fijn woord voor voor scrabble.. haha

Marieau zei

Zekers!
Moet je niet vergeten van tevoren af te spreken dat je ook bochtjes mag maken, anders is het scrabblebord ietwat te klein denk ik zo ;-)