27.2.08

Zomaar een dinsdagavond

Enkele gebeurtenissen:
Ellen en Mario eten peen en erwten met daaroverheen cassissaus.
Makker Jimmy wil mee naar iets met paarden.
Marleen gaat niet mee want zij is allergisch voor paarden.
Jaap wil alles over iets met paarden weten, maar vindt het uiteindelijk te vaag.
Bovendien zegt hij nooit naar vage feesten te gaan.
Jimmy geeft door dat Dansanttype in een bepaalde trein zal zitten.
Zij kennen elkaar slechts digitaal.
Jimmy en Mario gaan Thee drinken bij Ellen maar er is geen thee; wel tandpasta.
Op het station wordt koffie gedronken en komt Dansttype uit een eerdere trein.
Zij vertelt dat Bus iets komt vertellen over tunnels.
Ook in de metro zitten artistieke figuren.
Niks vermoedend staan er in een woonhuis te Delfshaven twee paarden te grazen.
We worden raar aangekeken, maar als we vertellen dat we voor de paarden komen worden we welkom geheten in het huis:
"Bier is verkrijgbaar in de kelder.
Paarden voeren kan op de begane grond.
Dansen doe je op de slaapverdieping."

Jassen worden op bed gelegd.
Jimmy wordt geïnterviewd door een collega van Radio Rijnmond.
Er zijn films met schapen te zien.
De bewoonster gaat verhuizen dus de meubels worden verbrand.
Alles tijdens moderne Hindoestaanse muziek.
Bus en Dansanttype druipen als eerste af.
Ellen, Jimmy en Mario later, net voor het hoogtepunt.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, zo bij elkaar opgeteld was het toch wel een aparte avond.

Anoniem zei

Zo was het precies. Een buitengemeen boeiende avond dus!

Anoniem zei

Alleen de aankomst ter plekke al maakte op mij een overweldigende indruk. Net als de lieve glimlach van ene type D, richting chauffeur B, maar daar wil ik geen verregaande conclusementen aan verbinden. Net zo min als aan diens tunnelvisie omtrent enige vage Vlaamse bonnetjes.
Ik vraag mij af of die vage types uit de metro het juiste adres nog wel gevonden hebben. Hebben jullie die gezien?
Jammer van de gemiste T bij mevrouw W. Verder meende ik, eerder op de avond, nog een stuk vlees in mijn eten te ontwaren, tussen de penen en erwten.
Kortom± heb mij zeer vermaakt,
Jimmy dus.

Anoniem zei

Kameraad, ik zit al bijna een jaar te wachten op een NIEUW ARTIKEL.

Anoniem zei

yeah. nice text..

fees zei

Een aparte avond